3 maj Grupp
uppgift i bas lag 5
Diskussion
och reflektion i grupp inför examination
Lyft fram
för gruppen viktiga aspekter ur era processer kring atelieristans roll,
bildprojekt och barns skapande.
Hur kan estetiken
skapa ingångar och förbindelser inom och mellan olika ämnes områden?
Vilket tillägg är
atelieristans roll för barns läroprocesser och utveckling såväl för individen
som för samhället.
Hur kan
estetiska läroprocesser integreras i det vardagliga arbetet i förskola och
skola. Vilken betydelse har arbetssätt och syn på kunskap och lärande.
10 maj Eget
arbete 7
Summera och
reflektera kring din process och basgruppsarbetet på bloggen stärk dina tankar med
litteratur referenser. Utveckla dina tankar kring rollen som bildpedagog, historiskt,
teoretiskt och praktiskt med utgångspunkt från atelieristans roll, visuell
kultur och lärande. Vilka utvecklingsmöjligheter och svårigheter ser du i
atelieristans arbete. 4000-7000 tecken
24
maj 18 – 21 Examination
Ni kommer att gruppvis få diskuterar hur era processer kring utbildningen
och ovanstående frågeställningar.
Sammanfatta i valfri form gruppens reflektioner och tankar (PowerPoint, film, upplevelse,
gestaltning var fri att skapa) - lyft personliga aspekter så de syns i redovisningen. Varje grupp har 20 minuter till förfogande+
10 min förberedelse.
Bloggen – Mia kommer att lämna kommentarer och
feedback på era individuella bloggar.
Läs gärna igenom
kursplanen, mål och kunskapskrav för kursen på GUL
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar