torsdag 3 maj 2012

Examination


3 maj Grupp uppgift i bas lag 5
Diskussion och reflektion i grupp inför examination






Lyft fram för gruppen viktiga aspekter ur era processer kring atelieristans roll, bildprojekt och barns skapande.
Hur kan estetiken skapa ingångar och förbindelser inom och mellan olika ämnes områden?
Vilket tillägg är atelieristans roll för barns läroprocesser och utveckling såväl för individen som för samhället.
Hur kan estetiska läroprocesser integreras i det vardagliga arbetet i förskola och skola. Vilken betydelse har arbetssätt och syn på kunskap och lärande.


10 maj Eget arbete 7
Summera och reflektera kring din process och basgruppsarbetet på bloggen stärk dina tankar med litteratur referenser. Utveckla dina tankar kring rollen som bildpedagog, historiskt, teoretiskt och praktiskt med utgångspunkt från atelieristans roll, visuell kultur och lärande. Vilka utvecklingsmöjligheter och svårigheter ser du i atelieristans arbete.  4000-7000 tecken


24 maj 18 – 21 Examination
Ni kommer att gruppvis få diskuterar hur era processer kring utbildningen och ovanstående frågeställningar.
Sammanfatta i valfri form gruppens reflektioner och tankar (PowerPoint, film, upplevelse, gestaltning var fri att skapa) - lyft personliga aspekter så de syns i redovisningen. Varje grupp har 20 minuter till förfogande+ 10 min förberedelse.



Bloggen – Mia kommer att lämna kommentarer och feedback på era individuella bloggar.

Läs gärna igenom kursplanen, mål och kunskapskrav för kursen på GUL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar